I'ld like to suggest an integration of Pipedrive Leads with Zapier urgently. I receive leads trough

Francisco Duwe
Francisco Duwe Posts: 20
10 Comments
I'ld like to suggest an integration of Pipedrive Leads with Zapier urgently. I receive leads trough another system(RD Station) and it has webhooks with pipedrive that creates a deal(instead of a lead). Would you like it too?
0
0 votes

· Last Updated -

Comments

• David Lorbiecke_3
    David Lorbiecke_3 Posts: 226
    100 Comments Pipedrive Team
    edited July 2020 #2
    Hi Francisco,

We're working to add Leads API as soon as possible. Once this is available, a connection to Zapier should be right behind it.
  • Marcelo Silva_43
    Marcelo Silva_43 Posts: 276
    100 Comments Second Anniversary Photogenic Community Driver
    edited July 2020 #3
    Como vai Francisco, tudo bem?

Sou Marcelo aqui do Brasil, eu gostaria de aprender como você utiliza hoje os LEADs, nas minhas implantações ainda não estou usando, pois eu aprendo com a usabilidade de usuários, e se puder me mostrar como você utiliza serei eternamente grato

Meus contatos 48991555002
  • Francisco Duwe
    Francisco Duwe Posts: 20
    10 Comments
    edited July 2020 #4
    Bom dia Marcelo, tudo bem? Ainda acho a função de leads limitada, mas ao mesmo tempo, é melhor trabalhar os contatos nela do que abrir um negócio.

Percebi com o tempo que os colaboradores não estavam abrindo negócios para os leads por necessitar de mais etapas e as vezes o contato se encerrava na primeira ligação e isso me frustava como marketing, por isso optamos por seguir com a utilização da parte de leads, que funciona para pegar os detalhes iniciais dos clientes.

Com o tempo, eu gostaria de ver integração com zapier para eu importar de forma automática os leads gerados no RD Station como leads e não mais como negócios, integração com email(principalmente com sistemas legados) para que seja possível criar um lead de forma fácil e centralizada.
  • Carlos Agudelo
    Carlos Agudelo Posts: 1
    edited July 2022 #5

This is very Much Needed!!!!

• Mike van der Valk
    Mike van der Valk Posts: 4,055
    2500 Comments 100 Likes Third Anniversary 5 Answers
    PRODUCT MANAGER
    edited August 2020 #6
    Our Leads API is live now. We've asked Zapier to update their integration and they've responded with a positive note. However, it might still take some time: https://community.pipedrive.com/post/introducing-new-leads-api-endpoints-5f199ca65781211825ea466a
  • Mikkel Leman
    Mikkel Leman Posts: 1
    edited July 2022 #7

This is super imortant! 

• Inês Batata
    Inês Batata Admin Posts: 2,925
    2500 Comments Third Anniversary 5 Likes First Answer
    COMMUNITY MANAGER
    edited January 2021 #8
    Good news, the Leads API scope has been added by Zapier! 🚀 Learn all about it here: https://community.pipedrive.com/post/new-leads-api-scope-added-by-zapier-5ffd8c68fd67ee0b0e9932c5