Pipeline approach
Hej på Er,
Hoppas kunna få lite smart vägledning och tips av lite Pipedrive rävar här inne.
Kommer själv från Hubspot världen närmast men ska nu sätta upp en Pipedrive struktur för ett bolag och klurar på det här med prospektering och dealpipelines.
I Hubspot gjorde vi så att vi satte upp en Pipeline som hanterade prospekteringsfasen egentligen fram tills dess att man hade bokat ett första möte med kund. Då triggade vi den in i nästa pipeline som var mer av en Deal pipeline som hanterade från första möte och fram till sign.
Jag vet också att vissa där har valt att hantera det som att man bara har prospekteringsfasen rakt upp och ned i kunddatabasen och jobbar där utan en egentlig pipeline.
Så kort och gott, det finns ju säkert lika många sätt som det finns administratörer och användare, men vad är Era bästa tips och tricks på ämnet och hur har ni löst det?
Värt att säga är att vi jobbar B2B och med tjänsteförsäljning primärt.
Comments
-
Hej Christoffer,
Om du vill hantera prospekt i en process med flera steg skulle jag lägga upp det i Pipelines.
Om du däremot vill hantera dem i ett steg och konvertera dem till Affär då det är aktuellt skulle jag välja denna lösning.
Ingen är rätt eller fel utan en smaksak. Det finns en bugg i Prospekt som gör att jag inte kan ringa då jkag klickar på telefonnumret. Det är inrapporterat och förhoppningsvis löst inom kort.
/Torbjörn
0