Filter för spårade öppnade e-postmeddelande

studeravidare.se
studeravidare.se Member Posts: 3 VERIFIED MEMBER
Photogenic First Comment
edited September 16 in Workflow Automation #1

Hej. I listan för affärer så skulle jag vilja göra ett filter för att få ut vilka som har öppnat mina mejl respektive de som ej har öppnat mejlen jag skickat. Jag har en fas med gamla kunder som jag kontaktar och jag vill rensa/städa den då vill jag lägga dessa gamla kunder i två nya faser beroende om de öppnar mejlen eller ej, därav min fråga.

Det borde gå och jag håller tummarna för att någon kan hjälpa oss!

Ha det bäst och tck på förhand.

//Jonas, Studeravidare.se

Tagged:

Best Answer

• Sophie
    Sophie Pipedrive Team Posts: 190 PIPEDRIVE TEAM
    5 Answers 100 Comments 5 Likes Second Anniversary
    #2 Answer ✓

Hej @studeravidare.se,

Tyvärr har Pipedrive kontakt- och dealfiltrering inte ett inbyggt sätt att filtrera specifikt på om en kontakt har öppnat ett e-postmeddelande eller inte. Du kan dock isolera dessa kontakter genom att använda e-postinsikter! Du kan skapa en resultatrapport för e-post i ditt konto och filtrera efter "Öppen spårning" för att se en rapport över dina kontakter som har eller inte har öppnat ett e-postmeddelande från dig. Dessutom kan du också alltid filtrera dina e-postmeddelanden från försäljningsinkorgen för att se e-postmeddelanden som har spårats!

Om du letar efter ett annat sätt kan du skapa en lösning genom att använda anpassade fält! Du kan tagga kontakter manuellt eller uppdatera anpassade fält baserat på den e-postaktivitet du observerar. Även om detta tillvägagångssätt kräver en del manuell ansträngning, låter det dig skapa kontaktfilter baserat på dessa taggar eller anpassade fält.

Jag hoppas att detta hjälper!

Answers