RelatieBeheer

Lars Wisse
Lars Wisse Member Posts: 1
edited July 2022 in Sales CRM #1

Goedemiddag iedereen,

Zelf gebruik ik nu pipedrive enkele maanden en ben opzoek naar een mooie manier om mijn gewonnen en al bestaande klanten goed te kunnen onderhouden. In mijn branche is maandelijks contact vereist en daar komen ook bijna iedere maand sales uit bestaande klanten. 

Graag zou ik willen weten wat hier een mooie opstelling voor is om dit visueel te maken en ook mijn verkochte producten te kunnen monitoren per klant. Misschien is hier een extern programma voor nodig, ik hoor het graag van jullie!

Tagged:

Comments

  • Emiel van Dijk_12964
    Emiel van Dijk_12964 Member Posts: 2
    edited February 2022 #2

    Hi Rob, 

    Wij werken zelf met een extra pipeline. Dus voor prospects eentje waarin we het "sales" process volgen. Zodra ze op "Won" gezet worden, creëert pipedrive (automation workflow) een nieuwe deal in de leden pipeline. Hier hebben we dan ook weer verschillende stages. Op die manier overzichtelijk hoe en wat de status begin lead naar actief lid. 

    Daarbij kan je in het dashboard/report selecteren op deze "leden" pipeline en hier de verkochte producten uithalen. 

    Dit zou wellicht een optie voor je zijn.

    Met vriendelijke groet,

    Emiel van Dijk
    (BrightPensioen)

  • Vincent Hindriksen
    Vincent Hindriksen Member Posts: 3
    edited September 2020 #3

    Pipeline "maandelijks contact" maken. 

    Optie 1: maak een stage per maand. Zodra je contact hebt gehad die maand, verplaats je die naar de volgende stage.

    Optie 2: Gebruik de rotting-feature en zet die op 30 dagen. Direct na contact opmerkingen invoeren en de deal is weer helemaal vers.

  • Emiel van Dijk_12964
    Emiel van Dijk_12964 Member Posts: 2
    edited September 2020 #4

    Hi Rob, 

    Wij werken zelf met een extra pipeline. Dus voor prospects eentje waarin we het "sales" process volgen. Zodra ze op "Won" gezet worden, creëert pipedrive (automation workflow) een nieuwe deal in de leden pipeline. Hier hebben we dan ook weer verschillende stages. Op die manier overzichtelijk hoe en wat de status begin lead naar actief lid. 

    Daarbij kan je in het dashboard/report selecteren op deze "leden" pipeline en hier de verkochte producten uithalen. 

    Dit zou wellicht een optie voor je zijn.

    Met vriendelijke groet,

    Emiel van Dijk
    (BrightPensioen)

    Ik zag de naam Rob staan, maar ik bedoel Lars ;-)

  • Mike van der Valk
    Mike van der Valk Pipedrive Team Posts: 3,089 PIPEDRIVE TEAM
    First Anniversary 5 Likes 5 LOLs First Answer
    edited September 2020 #5

    Goede adviezen hierboven @Lars Wisse check ook even of deze feature je kan helpen met inzichtelijk maken met wie je contacten hebt en wie je nog even een belletje moet geven: https://support.pipedrive.com/hc/en-us/articles/360000184889-Contacts-Timeline