Konfigurera automatiserade arbetsflöden och slipp återkommande uppgifter

Torbjörn Johansson
Torbjörn Johansson Member Posts: 118
First Anniversary Name Dropper 5 Up Votes 5 Likes
edited July 2022 in Workflow Automation #1

Ett CRM ska underlätta vardagen för de som arbetar med försäljning. En viktig del är att automatisera det som går att automatisera. Åtgärder som alltid ska utföras när en specifik trigger utlöses. Här finns det mycket tid att spara och så slipper man tråkigt arbete. Säljare hatar oftast administration.

I Pipedrive CRM (från licens Advanced och uppåt) kan man skapa arbetsflödes automatiseringar. 

Här kan du läsa mer om Pipedrive och automatisering.

Comments

  • Vygantas Lasys
    Vygantas Lasys Member Posts: 14
    First Comment 5 Likes Premier Solution Provider
    edited October 2020 #2

    Hej! Jag tycker att det är mycket bättre att använda automatiserade arbetsflöden med Professional. "Workflow automation" + Advanced skapar många problem på grund av brist på funktionalitet och begränsningar (obligatoriska fält som exempel). 

  • Robert Svantesson
    Robert Svantesson Member Posts: 12
    First Anniversary First Comment
    edited October 2020 #3

    Hej! Håller med! Automatisera är nyckeln till effektivt arbete. Workflow automation är en bra start för att skapa uppgifter som alltid ska göras. Anledningen till att jag valde Pipedrive är för deras integrationsmöjligheter. Idag kör jag mestadels av mina automatiseringar med hjälp av Zapier (bara några få) och Integromat (för mer komplexa lösningar) för att få ut det som Pipedrive själv inte kan lösa effektivt. Underbar värld när man sätter sig in i den

  • Mike van der Valk
    Mike van der Valk Pipedrive Team Posts: 3,087 PIPEDRIVE TEAM
    First Anniversary 5 Insightfuls 5 Likes 5 LOLs
    edited October 2020 #4
  • Maria / Lokal Helhet
    Maria / Lokal Helhet Member Posts: 13
    First Comment First Anniversary Photogenic
    edited February 2022 #5

    Vore så himla bra att kunna skicka ut färdiga mail på en specifik dag och tid också. 

  • Torbjörn Johansson
    Torbjörn Johansson Member Posts: 118
    First Anniversary Name Dropper 5 Up Votes 5 Likes
    edited October 2020 #6

    Vore så himla bra att kunna skicka ut färdiga mail på en specifik dag och tid också. 

    Det gör jag med appen Cliently.com som är integrerad med Pipedrive.

  • Maria / Lokal Helhet
    Maria / Lokal Helhet Member Posts: 13
    First Comment First Anniversary Photogenic
    edited October 2020 #7

    Vore så himla bra att kunna skicka ut färdiga mail på en specifik dag och tid också. 

    Men det verkar vara ett nytt mail system eller ?? då skicka du inte mailen via Pipedrive  ? 

  • Torbjörn Johansson
    Torbjörn Johansson Member Posts: 118
    First Anniversary Name Dropper 5 Up Votes 5 Likes
    edited October 2020 #8

    Vore så himla bra att kunna skicka ut färdiga mail på en specifik dag och tid också. 

    Det är ett eget system där du konfigurerar mejlsekvenser. Mejlen skickas ut enligt de sekvenser du lagt upp. En sekvens kan vara: Dag1: Skicka mejl1, vänta 2 dagar, Dag4: skicka mejl2 osv. Blir aktiviteter i Pipedrive och mejlen syns också i Pipedrive. Du väljer till vilken PD kontakt du vill skicka till samt vilken mejlsekvens som ska användas. Integrationen fungerar bra då du har Cliently fönstret till höger om Pipedrive appen.

  • Maria / Lokal Helhet
    Maria / Lokal Helhet Member Posts: 13
    First Comment First Anniversary Photogenic
    edited October 2020 #9

    Vore så himla bra att kunna skicka ut färdiga mail på en specifik dag och tid också. 

    Okej. får kolla på detta när företaget då har växt till sig lite ;) tusen tack för snabba svar. 

    Men hoppas att Pipedrive hittar en egen lösning :)