Pipedrive Goals

Options
Bernard_13125
Bernard_13125 Member Posts: 2
edited June 2022 in Apps and Integrations #1

Hallo,

Sinds enige tijd ben ik fan van het vernieuwde Pipedrive Realtime Dashboard. Dit geeft goed de huidige stand van de sales en voortgang weer. Maar ik kan hier geen functie vinden voor 'doelen' of 'goals'

Nu wil ik graag voor komend jaar een Goals/Prognose dashboard maken. Alleen is dit nog in de 'beta' modus en zeer beperkt. Ik ben op zoek naar een oplossing om een goed en visueel mooi bruikbaar dashboard te maken om klanten/producten prognoses weer te geven en te volgen. 

De marketplace heb ik ook al bekeken. Maar apps die ik kan vinden zijn de maandelijkse kosten hoog. 

Wie heeft er tips?

Comments

  • Richard Harsevoort
    Richard Harsevoort Member Posts: 1
    First Comment
    edited October 2021 #2
    Options

    Plecto is een goede oplossing. Als je naast alleen dashboarden ook nog gamification wil toevoegen om het maximale uit je sales team te halen dan is SalesScreen een mooie tool.

  • Bert Calatz
    Bert Calatz Member Posts: 60
    First Comment
    edited December 2020 #3
    Options

    Begrijp ik hieruit, @Bernard van de Krol  dat je doelen hebt op klantniveau en op het productniveau? Dus bijvoorbeeld een omzetdoel per (specifieke) klant. Een omzetdoel per (specifiek) product? 

  • Bernard_13125
    Bernard_13125 Member Posts: 2
    edited February 2022 #4
    Options

    Plecto ziet er goed uit! Maar minimale afname is 10 licenties voor €160,- maandelijkse kosten. 

     

    Inderdaad Bert is dat wat ik bedoel. Wat ik zie is dat dit binnen Pipedrive niet mogelijk is. Of zie ik wat over het hoofd?

  • Bert Calatz
    Bert Calatz Member Posts: 60
    First Comment
    edited December 2020 #5
    Options
    Bernard said:

    Plecto ziet er goed uit! Maar minimale afname is 10 licenties voor €160,- maandelijkse kosten. 

     

    Inderdaad Bert is dat wat ik bedoel. Wat ik zie is dat dit binnen Pipedrive niet mogelijk is. Of zie ik wat over het hoofd?

    @Bernard van de Krol Niets is onmogelijk. Het hangt er vanaf hoe jij PD ingericht hebt en gebruikt. Als je alles specifiek op klantniveau en productniveau wil weten dan schiet PD voor nu waarschijnlijk te kort. 

    Maar misschien een mogelijkheid om te werken met klantgroepen gericht op een bepaalde doelgroep. Per doelgroep maak je dan een aparte pijplijn.  Hetzelfde geldt voor producten. Ik veronderstel dat je niet voor elk product een pijplijn gaat maken maar ik kan mij wel voorstellen dat je de producten indeelt in groepen en een pijplijn aanmaakt die start vanuit de productgroep. 

    Dus niet specifiek op klant en/of productniveau maar wel op klantgroep en/of productgroep een pijplijn starten en je komt heel erg in de buurt wat je hebben wil.

     

  • Niels Holswilder
    Niels Holswilder Member Posts: 7
    First Comment
    edited December 2020 #6
    Options

    Zover ik kan zien kun je de goals ook naar je Dashboard slepen. Er staat inderdaad wel bèta bij dus wellicht heeft niet iedereen de functie. Overigens kun je met de verschillende rapporten  wel een hoop data weergeven alleen mist dan feitelijk een horizontale lijn waarop je doel is weergegeven. Maar het rapport van het behaalde resultaat is te maken. Dus wanneer je deze in je Dashboard weergeeft kun je op die manier ook behalen of het voorgestelde doel bereikt is.

    In mijn optiek is wat er nu mogelijk is met goals ook niet zo geavanceerd als wat er aan rapporten gegenereerd kan worden. Een andere afweging is om wellicht via een filter de resultaten te zoeken en dit naar een xlsx of csv te exporteren. Dan laat je Excel een rapport maken met mooie grafieken. Natuurlijk is dit wel meer werk maar iets wat je in deze saaie kerstvakantie kan doen wanneer je toch thuis opgesloten zit. En als het echt mooi moet kun je er altijd nog een beetje VBA of Python tegenaan gooien.

    image
  • Inês Batata
    Inês Batata Posts: 2,069 PIPEDRIVE TEAM
    5 Likes First Anniversary First Answer Name Dropper
    edited February 2022 #7
    Options

    Hi @Bernard van de Krol , great to see your post generate such an interesting conversation! 🤩

    Forecast Goals are available for the Professional plan (just been released, expect an announcement next week), see here.

    image

     

    Any kind of Goal you create will cross-reference with its respective report and graph in the dashboard. If this is not happening in your account, please reach out to our Support team and they will help you.

  • Inês Batata
    Inês Batata Posts: 2,069 PIPEDRIVE TEAM
    5 Likes First Anniversary First Answer Name Dropper
    edited December 2020 #8
    Options

    Hi @Bernard van de Krol , great to see your post generate such an interesting conversation! 🤩

    Forecast Goals are available for the Professional plan (just been released, expect an announcement next week), see here.

    image

     

    Any kind of Goal you create will cross-reference with its respective report and graph in the dashboard. If this is not happening in your account, please reach out to our Support team and they will help you.

    Aaaaand the announcement is live! Learn all about it here 🚀