Fakturering fra Pipedrive

Options
Bjørn-Henning Opheim
Bjørn-Henning Opheim Member Posts: 57
5 Likes First Anniversary Name Dropper First Comment
edited July 2022 in Apps and Integrations #1

Er det noen som har funnet frem til en god løsning med å fakturere fra Pipedrive? Finnes det noen gode integrasjoner jeg ikke finner? Jeg vet at Visma har en løsning via Zapier, men har ikke fått den til å fungere optimalt. 

Comments

  • Piet Deprez
    Piet Deprez Member Posts: 2
    edited December 2021 #2
    Options

    Vi har løsning som kan overføre ordre til Poweroffice Go og Tripletex, så sender man faktura fra regnskapssystem (med tanke på EHF og KID)

  • Ole-Kristian Fjeld
    Ole-Kristian Fjeld Member Posts: 3
    edited February 2022 #3
    Options

    Vi bruker Zapier-integrasjonen mot Visma eAcc. Det fungerer bra, men savner mer funksjonalitet. Hva er det som ikke fungerer optimalt?

  • Bjørn-Henning Opheim
    Bjørn-Henning Opheim Member Posts: 57
    5 Likes First Anniversary Name Dropper First Comment
    edited January 2021 #4
    Options

    Vi bruker Zapier-integrasjonen mot Visma eAcc. Det fungerer bra, men savner mer funksjonalitet. Hva er det som ikke fungerer optimalt?

    Jeg satt litt med dette i går, så har ikke sett så mye på det. Stoppet litt opp når jeg kom til adresser man skulle sette opp. I Pipedrive har man én linje for hele adresser, mens man i Visma skal ha vanlig "norsk" oppsett. Har dere da endret dette i Pipedrive og satt opp egne felt for adresse (Gatenavn, postnummer og poststed hver for seg i egne felt)? OG vil ikke dette ødelegge for Google Maps integreringen i Pipedrive?

  • Ole-Kristian Fjeld
    Ole-Kristian Fjeld Member Posts: 3
    edited January 2021 #5
    Options

    Vi bruker Zapier-integrasjonen mot Visma eAcc. Det fungerer bra, men savner mer funksjonalitet. Hva er det som ikke fungerer optimalt?

    Vi har splittet opp adressen i flere linjer, men du kan nok få til mye med formateringsfunksjonene i Zapier.  

    Det jeg savner er mulighet for å legge inn org.nr på bedriftskunder. Tidligere versjoner av integrasjonen hadde også støtte for varelinjetekst. (multiline support) Det forsvant plutselig i en ny versjon. Rekkefølgen ble riktignok ofte stokket om med vare-/artikkelinjene men det var bedre enn å ikke ha den

  • Bjørn-Henning Opheim
    Bjørn-Henning Opheim Member Posts: 57
    5 Likes First Anniversary Name Dropper First Comment
    edited January 2021 #6
    Options

    Vi bruker Zapier-integrasjonen mot Visma eAcc. Det fungerer bra, men savner mer funksjonalitet. Hva er det som ikke fungerer optimalt?

    Org. nummer er også noe vi helst skulle hatt, men kan jo leve uten. Hadde håpet at Visma skulle komme med noe som ikke var avhengig av Zapier, men usikker på om det er noe som blir jobbet med. Vet at Pipedrive skal løfte integrasjonene sine ganske mye i år og at det er fokus på det, så det er lov å håpe :)

     

    Takk for info, får se om jeg jobber mer med Zapier/visma og får noe jeg er fornøyd med etter hvert.

  • Ole-Kristian Fjeld
    Ole-Kristian Fjeld Member Posts: 3
    edited January 2021 #7
    Options

    Vi bruker Zapier-integrasjonen mot Visma eAcc. Det fungerer bra, men savner mer funksjonalitet. Hva er det som ikke fungerer optimalt?

    Om du ønsker direkte integrasjon med Visma er det mulig å utvikle egen applikasjon ved å benytte deres API, men det blir jo en lengre vei å gå.

  • John Lyder
    John Lyder Member Posts: 11
    5 Likes First Comment Photogenic First Anniversary
    edited December 2021 #8
    Options

    Jeg brukte litt tid på denne problemstillingen før jul, men konkluderte med at jeg ikke fant integrasjoner som var fullverdig gode eller tilfredsstilte krav til faktura i Norge. Ja, man kan selvsagt utvikle grensesnitt og bruke API'er - men det er en lang vei å gå. Jeg håper det kommer en god integrasjon på plass, eller en enkel versjon direkte i Pipedrive. Det ville ha vært svært nyttig!

  • Piet Deprez
    Piet Deprez Member Posts: 2
    edited February 2022 #9
    Options

    Vi setter opp løsninger basert på integrasjonsplattform fra Blendr.io, her har vi laget løsninger mot bla Poweroffice Go, Tripletex, 24SO.

    Jobber med Xledger og eAccounting

  • Bjørn-Henning Opheim
    Bjørn-Henning Opheim Member Posts: 57
    5 Likes First Anniversary Name Dropper First Comment
    edited January 2021 #10
    Options

    Vi setter opp løsninger basert på integrasjonsplattform fra Blendr.io, her har vi laget løsninger mot bla Poweroffice Go, Tripletex, 24SO.

    Jobber med Xledger og eAccounting

    Det høres bra ut. Gleder meg til dere har en løsning :)

  • Steve Klein
    Steve Klein Member Posts: 4
    Photogenic First Anniversary
    edited January 2021 #11
    Options

    Vi har udviklet en komplet integration til Visma e-conomic i Zapier. Integrationen er dog ikke public. Vi har en hel del kunder som har lavet integragtioner for i alle mulige forskellige use cases. Vi har ikke lavet til Visma eAcc men hvis du er interesseret kan vi via API kald lave de funktionaliteter som du er interesseret i.