Community meetups? Waar komt iedereen vandaan?

Mike van der Valk
Mike van der Valk Pipedrive Team Posts: 3,087 PIPEDRIVE TEAM
First Anniversary 5 Insightfuls 5 Likes 5 LOLs
edited July 2022 in Business Talk #1

Hey NederDrivers!

Ik ben nieuwsgierig waar iedereen vandaan komt (provincie/plaats) en wat voor banen en industrieën vertegenwoordigd zijn hier. 

Community meetups
Eventueel als er animo voor is kunnen we eens een online groepsgesprek plannen en als de rust is wedergekeerd eventueel lokaal afspreken als Pipedrive gemeenschap. We kunnen vragen/onderwerpen wat betreft Pipedrive behandelen maar uiteraard ook netwerken en algemene sales/marketing vraagstukken voorleggen.

Ben benieuwd naar jullie reacties. 
Zelf kom ik uit Brielle, Zuid-Holland en heb ik jaren in Rotterdam gewoond. Ik woon en werk sinds 4,5 jaar in Tallinn, Estland voor Pipedrive in verschillende functies.

Comments

  • Lucas Schakel
    Lucas Schakel Member Posts: 1
    edited February 2022 #2

    Vet dat je naar Tallinn bent verhuist! Ik werk als SDR voor Formitable, een SaaS bedrijf dat handige tools bouwt voor restaurants. We zitten in Amsterdam: https://formitable.com/nl/

  • Mike van der Valk
    Mike van der Valk Pipedrive Team Posts: 3,087 PIPEDRIVE TEAM
    First Anniversary 5 Insightfuls 5 Likes 5 LOLs
    edited April 2020 #3

    Vet dat je naar Tallinn bent verhuist! Ik werk als SDR voor Formitable, een SaaS bedrijf dat handige tools bouwt voor restaurants. We zitten in Amsterdam: https://formitable.com/nl/

    Ja de liefde doet gekke dingen met iemand! Mijn nu vrouw is Ests en studeerde en woonde jaren in Nederland.

  • Bart Van der Aa
    Bart Van der Aa Member Posts: 2
    edited February 2022 #4

    Hai Mike, ons bedrijf zit in Zaltbommel,  Haarlem en Den Haag. Wij ontwikkelen en verkopen bodycam oplossingen voor politie en andere public safety klanten in met name Europa. www.zepcam.com

  • Mike van der Valk
    Mike van der Valk Pipedrive Team Posts: 3,087 PIPEDRIVE TEAM
    First Anniversary 5 Insightfuls 5 Likes 5 LOLs
    edited April 2020 #5

    Hai Mike, ons bedrijf zit in Zaltbommel,  Haarlem en Den Haag. Wij ontwikkelen en verkopen bodycam oplossingen voor politie en andere public safety klanten in met name Europa. www.zepcam.com

    Gave business. Hoe heeft COVID-19 hierop effect? Politie blijft immers aanwezig.

  • Bart Van der Aa
    Bart Van der Aa Member Posts: 2
    edited April 2020 #6

    Hai Mike, ons bedrijf zit in Zaltbommel,  Haarlem en Den Haag. Wij ontwikkelen en verkopen bodycam oplossingen voor politie en andere public safety klanten in met name Europa. www.zepcam.com

    Tot nu toe blijven we aardig draaien.  Ik verwacht wel dat sommige projecten uitgesteld gaan worden.  Dat valt tot nu toe mee. Onze oplossingen zorgen voor  meer efficiency en veiligheid voor front line officers. Dat biedt goede kansen, wellicht extra in deze tijd.

  • Michiel Vermeulen
    Michiel Vermeulen Member Posts: 7
    First Comment
    edited February 2022 #7

    Hallo Mike, Michiel hier vanuit Hilversum. Wij hebben een saas-product wat marketing-rapportages maakt voor marketing bureaus, franchise organisatie en multi-location companies. Wij hebben wel wat last aan de onderkant van de markt momenteel maar daarentegen zie je toch ook weer bedrijven groeien. Wij werken subscription based dus daar is snel paniek. Het lijkt nu wel weer wat rustiger op dat gebied. We zouden bijvoorbeeld ook kunnen integreren met Formitable ;-)

  • Mike van der Valk
    Mike van der Valk Pipedrive Team Posts: 3,087 PIPEDRIVE TEAM
    First Anniversary 5 Insightfuls 5 Likes 5 LOLs
    edited April 2020 #8

    Hallo Mike, Michiel hier vanuit Hilversum. Wij hebben een saas-product wat marketing-rapportages maakt voor marketing bureaus, franchise organisatie en multi-location companies. Wij hebben wel wat last aan de onderkant van de markt momenteel maar daarentegen zie je toch ook weer bedrijven groeien. Wij werken subscription based dus daar is snel paniek. Het lijkt nu wel weer wat rustiger op dat gebied. We zouden bijvoorbeeld ook kunnen integreren met Formitable ;-)

    Welkom @Michiel Vermeulen hopelijk gaan we snel weer normale wateren in :) 

  • Jan Bons
    Jan Bons Member Posts: 27
    First Anniversary First Comment Photogenic
    edited February 2022 #9

    Hallo Mike, Hier Jan Bons vanuit België. Ik werk echter bijna alleen in Nederland met mijn team van Z-Groep. Ik heb een consultancy bedrijf en help bedrijven bij het inrichten van hun Sales- en Marketingprocessen. Ik gebruik daarvoor veelal Pipedrive en ActiveCampaign.  We zijn een apart bedrijf aan het oprichten (Yellow Goat) om uitsluitend Pipedrive activiteiten in onder te brengen. Dus basisbegeleiding, maar ook koppelingen met andere bedrijfstoepassingen. Het is voor ons een hele drukke tijd omdat veel bedrijven de "stilte" aangrijpen om sterker uit de strijd te komen. Daar helpen wij ze bij. Alles on-line natuurlijk.

  • Mike van der Valk
    Mike van der Valk Pipedrive Team Posts: 3,087 PIPEDRIVE TEAM
    First Anniversary 5 Insightfuls 5 Likes 5 LOLs
    edited April 2020 #10
    Jan Bons said:

    Hallo Mike, Hier Jan Bons vanuit België. Ik werk echter bijna alleen in Nederland met mijn team van Z-Groep. Ik heb een consultancy bedrijf en help bedrijven bij het inrichten van hun Sales- en Marketingprocessen. Ik gebruik daarvoor veelal Pipedrive en ActiveCampaign.  We zijn een apart bedrijf aan het oprichten (Yellow Goat) om uitsluitend Pipedrive activiteiten in onder te brengen. Dus basisbegeleiding, maar ook koppelingen met andere bedrijfstoepassingen. Het is voor ons een hele drukke tijd omdat veel bedrijven de "stilte" aangrijpen om sterker uit de strijd te komen. Daar helpen wij ze bij. Alles on-line natuurlijk.

    Welkom @Jan Bons !  Success met het uitrollen van jullie nieuwe bedrijf en laat het hier weten als we kunnen helpen!

  • Bert Calatz
    Bert Calatz Member Posts: 60
    First Comment
    edited February 2022 #11

    Hallo Mike,

    Vanuit het Haagse werken wij al jaren en met veel plezier met pipedrive. Wij doen dan in combinatie met G-Suite. Ook van recente toevoegingen als Calling en Documents maken wij met veel plezier gebruik. Bij gelegenheid adviseren wij onze klanten het ook te gebruiken of helpen wij bestaande gebruikers om meer uit de applicatie te halen.  

    Echter onze corebusiness is het helpen van accountants en administratiekantoren bij of met de realisatie van groei. Dan wel het helpen bij koop dan wel verkoop van het kantoor of klantenportefeuille. 

     

  • Mike van der Valk
    Mike van der Valk Pipedrive Team Posts: 3,087 PIPEDRIVE TEAM
    First Anniversary 5 Insightfuls 5 Likes 5 LOLs
    edited May 2021 #12

    Hallo Mike,

    Vanuit het Haagse werken wij al jaren en met veel plezier met pipedrive. Wij doen dan in combinatie met G-Suite. Ook van recente toevoegingen als Calling en Documents maken wij met veel plezier gebruik. Bij gelegenheid adviseren wij onze klanten het ook te gebruiken of helpen wij bestaande gebruikers om meer uit de applicatie te halen.  

    Echter onze corebusiness is het helpen van accountants en administratiekantoren bij of met de realisatie van groei. Dan wel het helpen bij koop dan wel verkoop van het kantoor of klantenportefeuille. 

     

    Welkom @Bert Calatz 

  • Ronald van Esch
    Ronald van Esch Member Posts: 4
    edited February 2022 #13

    Hallo Mike,

     

    SociaalPlus is een sociale onderneming. We werken voor het overgrote deel met mensen die "een afstand tot de arbeidsmarkt" hebben.  We nemen de telefoon op voor gemeentes, bedrijven en instellingen en sportbonden.  Dat doen we vanuit ons eigen KCC ( KlantContactCenter) in Ermelo op de Veluwe.  Daarnaast verzorgen we ook nog telemarketing campagnes voor klanten en detacheren we een aantal mensen met een handicap bij bedrijven.

     ( www.sociaalplus.nl)   

     

    groet, Ronald van Esch

  • Mike van der Valk
    Mike van der Valk Pipedrive Team Posts: 3,087 PIPEDRIVE TEAM
    First Anniversary 5 Insightfuls 5 Likes 5 LOLs
    edited April 2020 #14

    Hallo Mike,

     

    SociaalPlus is een sociale onderneming. We werken voor het overgrote deel met mensen die "een afstand tot de arbeidsmarkt" hebben.  We nemen de telefoon op voor gemeentes, bedrijven en instellingen en sportbonden.  Dat doen we vanuit ons eigen KCC ( KlantContactCenter) in Ermelo op de Veluwe.  Daarnaast verzorgen we ook nog telemarketing campagnes voor klanten en detacheren we een aantal mensen met een handicap bij bedrijven.

     ( www.sociaalplus.nl)   

     

    groet, Ronald van Esch

    Welkom @Ronald van Esch 

    Hoe gaat het in deze tijden?

  • Ronald van Esch
    Ronald van Esch Member Posts: 4
    edited April 2020 #15

    Hallo Mike,

     

    SociaalPlus is een sociale onderneming. We werken voor het overgrote deel met mensen die "een afstand tot de arbeidsmarkt" hebben.  We nemen de telefoon op voor gemeentes, bedrijven en instellingen en sportbonden.  Dat doen we vanuit ons eigen KCC ( KlantContactCenter) in Ermelo op de Veluwe.  Daarnaast verzorgen we ook nog telemarketing campagnes voor klanten en detacheren we een aantal mensen met een handicap bij bedrijven.

     ( www.sociaalplus.nl)   

     

    groet, Ronald van Esch

    Als je met een kwetsbare groep mensen werkt zijn de maatregelen die je moet nemen om iedereen gezond te houden des te ingrijpender. Bovendien valt veel van het telefoonverkeer tussen bedrijven stil op dit moment. Aan de andere kant hebben gemeentes het wel drukker met inkomend telefoonverkeer. Denk maar aan alle ondernemersvragen mbt de maatregelen ivm corona. 

    Ik merk wel een sterk verminderde interesse voor acquisitie. Dus bereiden we ons maar voor op een stevig offensief als de situatie verbetert.

    We houden vol en gaan gewoon door. 

     

  • Mike van der Valk
    Mike van der Valk Pipedrive Team Posts: 3,087 PIPEDRIVE TEAM
    First Anniversary 5 Insightfuls 5 Likes 5 LOLs
    edited April 2020 #16

    Hallo Mike,

     

    SociaalPlus is een sociale onderneming. We werken voor het overgrote deel met mensen die "een afstand tot de arbeidsmarkt" hebben.  We nemen de telefoon op voor gemeentes, bedrijven en instellingen en sportbonden.  Dat doen we vanuit ons eigen KCC ( KlantContactCenter) in Ermelo op de Veluwe.  Daarnaast verzorgen we ook nog telemarketing campagnes voor klanten en detacheren we een aantal mensen met een handicap bij bedrijven.

     ( www.sociaalplus.nl)   

     

    groet, Ronald van Esch

    Success Ronald, en iedereen uiteraard! Gebruik deze community ook vooral om te leren van ondernemers en sales mensen uit andere landen/culturen? Misschien kunnen we wat leren :) 

  • Mark de Rijk
    Mark de Rijk Member Posts: 5
    First Comment
    edited April 2022 #17

    Hallo Mike,

    Ik woonde tot 7 jaar geleden in de omgeving van Utrecht en woon en werk in de omgeving van Londen.

    Mijn consultancy bied cybersecurity consultancy and advisory services aan.

  • Jon Rijlaarsdam_1600
    Jon Rijlaarsdam_1600 Member Posts: 8
    First Anniversary Photogenic First Comment Premier Solution Provider
    edited February 2022 #19

    Dag Iedereen,

    Ik kom uit Rozenburg (dichtbij Brielle hè Mike ;-) en na wat omzwervingen in de buurt hier recentelijk weer terug. Mijn bedrijf SalesRocket helpt bedrijven effectiever te worden. Onze expertise zit 'm vooral in techniek verbinden met de mens, en die laatste is zo'n interessante, daar raak ik nooit op uitgeleerd! 

  • Mike van der Valk
    Mike van der Valk Pipedrive Team Posts: 3,087 PIPEDRIVE TEAM
    First Anniversary 5 Insightfuls 5 Likes 5 LOLs
    edited April 2020 #20

    Dag Iedereen,

    Ik kom uit Rozenburg (dichtbij Brielle hè Mike ;-) en na wat omzwervingen in de buurt hier recentelijk weer terug. Mijn bedrijf SalesRocket helpt bedrijven effectiever te worden. Onze expertise zit 'm vooral in techniek verbinden met de mens, en die laatste is zo'n interessante, daar raak ik nooit op uitgeleerd! 

    Dat is inderdaad om de hoek! Ik kom eigenlijk uit Vierpolders, dat zegt jou misschien wel wat :) mijn neef en jongere broer wonen tegenwoordig in Rozenburg!

    Kijk je uit naar de tunnel naar Maassluis of juist niet?

  • Petra Hibma
    Petra Hibma Member Posts: 1
    edited February 2022 #21

    Dag allemaal, beetje laat maar leuk dat er een community is voor NL en BE. Ik kom uit Hillegom en gebruik Pipedrive voor de verkoop van het product waarvan ik distributeur ben voor NL en BE: de Vitafloor trilplaat voor paarden. Ik werk al een paar jaar met Pipedrive maar suboptimaal. Ik gebruik het eerlijk gezegd meer als een soort online Rolodex. Wel maak ik dankbaar gebruik van de mailsjablonen maar ik moet nog tijd vrijmaken om de andere tools te leren kennen en in te richten.

  • Mike van der Valk
    Mike van der Valk Pipedrive Team Posts: 3,087 PIPEDRIVE TEAM
    First Anniversary 5 Insightfuls 5 Likes 5 LOLs
    edited May 2020 #22

    Dag allemaal, beetje laat maar leuk dat er een community is voor NL en BE. Ik kom uit Hillegom en gebruik Pipedrive voor de verkoop van het product waarvan ik distributeur ben voor NL en BE: de Vitafloor trilplaat voor paarden. Ik werk al een paar jaar met Pipedrive maar suboptimaal. Ik gebruik het eerlijk gezegd meer als een soort online Rolodex. Wel maak ik dankbaar gebruik van de mailsjablonen maar ik moet nog tijd vrijmaken om de andere tools te leren kennen en in te richten.

    Hi @Petra Hibma beter laat dan nooit! Vorige week hadden we onze eerste community meet-up. Kijk hem eventueel even terug om te leren wat er aan zit te komen en wie er nog meer in deze groep zitten: https://community.pipedrive.com/post/5eba635c4876793e9421c6e1

    Als ik je zo hoor, kun je nog veel meer waarde uit Pipedrive krijgen wat je nu krijgt. Heb je vragen/opmerkingen? Post ze dan in deze community en wij helpen je graag om Pipedrive nog beter te gebruiken!

  • Paul van Heeringen
    Paul van Heeringen Member Posts: 5
    edited February 2022 #23

    Hi @Mike van der Valk, Ik woon in de omgeving van Amersfoort, maar ons kantoor staat in Naarden.  Wij (IMPACT on the Job) vergroten het prestatievermogen van teams, met name bij zakelijke dienstverlening, overheid en ingenieursbureau's. Dat doen we door bij deze teams de '10 routines van bevlogen topteams' versneld te ontwikkelen. Het blijft opvallend hoe weinig teams 'getraind' zijn om op topniveau te presteren. In de sportwereld is dit heel normaal, in het bedrijfsleven worden veelal individuele vaardigheden getraind en worden de teamvaardigheden helaas vergeten, of men doet de aanname dat topteams 'vanzelf' ontstaan. Het is intensief werk maar echt super om te zien dat 'getrainde teams' binnen 100-dagen echt enorme stappen weten te zetten, zowel in TeamSpirit, als in TeamPrestaties.  

  • Mike van der Valk
    Mike van der Valk Pipedrive Team Posts: 3,087 PIPEDRIVE TEAM
    First Anniversary 5 Insightfuls 5 Likes 5 LOLs
    edited June 2020 #24

    Hi @Mike van der Valk, Ik woon in de omgeving van Amersfoort, maar ons kantoor staat in Naarden.  Wij (IMPACT on the Job) vergroten het prestatievermogen van teams, met name bij zakelijke dienstverlening, overheid en ingenieursbureau's. Dat doen we door bij deze teams de '10 routines van bevlogen topteams' versneld te ontwikkelen. Het blijft opvallend hoe weinig teams 'getraind' zijn om op topniveau te presteren. In de sportwereld is dit heel normaal, in het bedrijfsleven worden veelal individuele vaardigheden getraind en worden de teamvaardigheden helaas vergeten, of men doet de aanname dat topteams 'vanzelf' ontstaan. Het is intensief werk maar echt super om te zien dat 'getrainde teams' binnen 100-dagen echt enorme stappen weten te zetten, zowel in TeamSpirit, als in TeamPrestaties.  

    Dat klinkt super interessant en inderdaad in sport wordt daar veel meer op gefocussed dan on de werkvloer. Welkom in de community!

  • Sarah_5083
    Sarah_5083 Member Posts: 8
    Photogenic First Anniversary
    edited April 2022 #25

    Hallo ik ben Sarah ik kom uit Rotterdam, Wij zitten in de ouderwetse internationale handel van A merken alcoholische en non alcoholische dranken, commodities, goud en diamanten. Dat doen we wereldwijd, we werken in verschillende tijdzones per week om zo een betere bereik en service te bieden. Wij gebruiken Pipedrive om een beter overzicht te hebben van onze verkopen en ook de status van elke deal. Daarnaast gebruiken we het ook om onze klanten relaties beter te managen (telefoontjes, notities etc loggen enzo). Momenteel zijn wij in afwachting van Gendoc om de factuur templates voor ons in orde te maken en zodra dat afgerond is dan kunnen we ook facturen sturen vanuit Pipedrive, spannend....

  • Mike van der Valk
    Mike van der Valk Pipedrive Team Posts: 3,087 PIPEDRIVE TEAM
    First Anniversary 5 Insightfuls 5 Likes 5 LOLs
    edited June 2020 #26
    Sarah said:

    Hallo ik ben Sarah ik kom uit Rotterdam, Wij zitten in de ouderwetse internationale handel van A merken alcoholische en non alcoholische dranken, commodities, goud en diamanten. Dat doen we wereldwijd, we werken in verschillende tijdzones per week om zo een betere bereik en service te bieden. Wij gebruiken Pipedrive om een beter overzicht te hebben van onze verkopen en ook de status van elke deal. Daarnaast gebruiken we het ook om onze klanten relaties beter te managen (telefoontjes, notities etc loggen enzo). Momenteel zijn wij in afwachting van Gendoc om de factuur templates voor ons in orde te maken en zodra dat afgerond is dan kunnen we ook facturen sturen vanuit Pipedrive, spannend....

    Gaaf, welkom hier in deze groep en bedankt voor het delen!