Telefoniløsning til integrasjon med Pipedrive?

Morten Birkedal
Morten Birkedal Member Posts: 5
edited July 2022 in Sales CRM #1

Hei! Dette går ut til mine norskspråklige "kolleger" i pipedrive systemet. Jeg har sett at Pipedrive har flere add ons iform av telefoniløsninger (automatisk sms, etc), men sliter med å finne noe som tillater norske numre. Noen her som bruker noe/har forslag? Ønsker en løsning der, når jeg har sendt pris til kunde og flytter den i neste fase, så vil det automatisk gå ut en sms til nevnte kunde. Evnt noen som har andre forslag?:-)

Tagged:

Comments

  • Mike van der Valk
    Mike van der Valk Pipedrive Team Posts: 3,087 PIPEDRIVE TEAM
    First Anniversary 5 Insightfuls 5 Likes 5 LOLs
    edited November 2021 #2

    @Bjørn-Henning Opheim perhaps you can help out @Morten Birkedal ?

  • Bjørn-Henning Opheim
    Bjørn-Henning Opheim Member Posts: 57
    5 Likes First Anniversary Name Dropper First Comment
    edited February 2022 #3

    Hei @Morten Birkedal . Jeg har også sett på løsninger med automatisk SMS, men stoppet litt opp, da jeg fant ut at det var bedre og mer integrert med e-post. Denne https://marketplace.pipedrive.com/app/sakari-sms/4365a11b795c62f0 vil fungere mot norske nummer, og kan settes opp i Zapier til å sende sms når avtalen bytter "stage" i Pipedrive. Er ikke sikker på om du kan bruke norsk nummer som avsender, men skal teste det litt til.. :)

  • Morten Birkedal
    Morten Birkedal Member Posts: 5
    edited February 2021 #4

    Hei @Morten Birkedal . Jeg har også sett på løsninger med automatisk SMS, men stoppet litt opp, da jeg fant ut at det var bedre og mer integrert med e-post. Denne https://marketplace.pipedrive.com/app/sakari-sms/4365a11b795c62f0 vil fungere mot norske nummer, og kan settes opp i Zapier til å sende sms når avtalen bytter "stage" i Pipedrive. Er ikke sikker på om du kan bruke norsk nummer som avsender, men skal teste det litt til.. :)

    Hei Bjørn-Henning! Takk for tips, sjekker det ut nå. Vi har ikke zapier, eneste vi bruker er Pipedrive og Pandadoc. Hva benytter dere zapier til? Jeg jobber b2c, driver byggefirma

  • Frank Johan Karlsson
    Frank Johan Karlsson Member Posts: 1
    First Anniversary Photogenic
    edited November 2021 #5

    HeiMorten, har du funnet en løsning på dette? Hvis ikke kan jeg sikkert hjelpe :) Har tidligere satt opp både telefoni og SMS-løsning, i kombinasjon med Pipedrive.

  • Henrik Mikkelsen_59464
    Henrik Mikkelsen_59464 Member Posts: 2
    edited January 2022 #6

    Hei, har tatt en grundig sjekk av dette og kommet frem til disse alternativene: 

    1. Koble eksisterende mobiltlf til bruker og bruke pipedrive sin "caller" (sender anrop fra pipedrive til mobilappen) minus er at man må ringe fra person/organisasjon/salgsavtale og kan ikke ringe ut til leads 
    2. Aircall (kan portere inn norske fastnummer, ikke mobilnr) pipedrive selv bruker aircall
    3. Leaddesk skal kunne integreres med pipedrive i løpet av første kvartal i følge dem selv. Minus at de tar betalt pr ringeminutt + brukerlisens