Remarques sur la fonctionnalité "Campagne"

BaptisteBLC
BaptisteBLC Member Posts: 247
First Anniversary 5 Likes First Comment Name Dropper

Hello,

Je mets mes remarques ici (Désolé j'écris en FR c'est plus simple pour moi, je vous laisserais traduire)

  • Authentification de domaine
    • Cette fonctionnalité manque cruellement
    • En l'état si nous faisons partir une campagne sans DKIM / SPF nous risquons de blacklister le domaine
  • Sender différent de l'utilisateur
    • Par défaut le sender est le même que le compte avec lequel on se connecte
    • Dans la majorité des cas, les emailing partent avec un sender différent (Exemple : Hello@blc-conseil.com ou news@blc-conseil.com)
    • Il faudrait pouvoir paramétrer un sender partagé avec tous les autres utilisateurs
  • Les modèles ne sont pas à la hauteur du design Pipedrive
    • Les modèles sont "old school"
    • Ils sont jolies mais pas révolutionnaire
    • Une grosse majorité va utiliser les modèles déjà fait
    • Autant qu'ils soit inoubliables
  • Séquences manquantes

 

Si ça vous va je rajouterais mes futures remarques en commentaire de ce post.
Ça évitera d'avoir trop de posts pour la même personne

Tagged:

Comments

  • Inês Batata
    Inês Batata Posts: 2,069 PIPEDRIVE TEAM
    5 Likes First Anniversary First Answer Name Dropper
    edited March 2022 #2

    @Baptiste Don't worry about posting in French, if we have any trouble that's what the auto-translate button is there for ;)

    @Janis Rozenblats tagging you for visibility.

  • Janis Rozenblats
    Janis Rozenblats Posts: 169 PIPEDRIVE TEAM
    First Anniversary First Comment Name Dropper Photogenic
    edited March 2022 #3

    @Baptiste  thanks for the feedback. Yes it's fine to write in French, can do the in-line translation.

    1. Yes we are of the need for authentication. This is in our roadmap for around September-October.  The DMARC domain protection is one of the reasons why we do have the waitlist, where we check the companies that we invite don't have DMARC protected domains, to avoid issues. 
    2. Multiple sender names will be available already next week. 😉  Multiple user access will follow at the end of July.
    3. The translator didn't translate so well the third point regarding "modeles", do you mean email templates? If so, can you please bring some examples that you consider modern and would like to see, use in your campaigns. We will be adding new ones as we discover the needs of the early users.
    4. Marketing automations or drip sequences are in development. The work is already ongoing and we expect to add this functionality by October. 


      Keep the feedback coming. This is a good format for others to also see answers to common questions.