Omzet cijfers van een specifieke groep klanten willen inzien, hoe doe je dat?

Options
Piet-Hein Smit
Piet-Hein Smit Member Posts: 5
edited June 2022 in Sales CRM #1

Goede middag,

Al enige tijd gebruiker van PipeDrive. Maar nu vanuit nieuwe rol opzoek naar nog meer data. 

Vraagstuk: ik wil van een groep klanten hun omzet zien. 
Waar kan ik dit in PipeDrive vinden. 
Vervolg stap is dat ik de omzetten van 2020 met 2021 wil vergelijk en zo groei-krimp wil laten zien. 

Deze groep klanten filter ik bijvoorbeeld op Status Klant of Oude Klant Bas. 

Ben heel benieuwd waar ik deze functie kan vinden. Of zit dit in het Professional pakket?

Ik kijk uit naar jullie antwoorden/reacties. 
 

 

image

 

611e4f483ec372e33b33d383_25658.png

Comments

  • Bart Sturkenboom_6598
    Bart Sturkenboom_6598 Member Posts: 3
    edited February 2022 #2
    Options

    Dag Piet-Hein,

    Vraagje vooraf; houden jullie de omzetgegevens gewoon vast via de standaard Deal functionaliteit? 

     

    Groet, Bart Sturkenboom

  • Piet-Hein Smit
    Piet-Hein Smit Member Posts: 5
    edited August 2021 #3
    Options

    Dag Piet-Hein,

    Vraagje vooraf; houden jullie de omzetgegevens gewoon vast via de standaard Deal functionaliteit? 

     

    Groet, Bart Sturkenboom

    Dag Bart, 

    Dank voor je reactie. 
    Als ik je vraag goed begrijp dan is het antwoord: JA. 

    We maken deals aan en zetten deze op gewonnen als, je raad het al, ze gewonnen zijn door de accountmanagers. 

  • Bart Sturkenboom_6598
    Bart Sturkenboom_6598 Member Posts: 3
    edited September 2021 #4
    Options

    Dag Piet-Hein,

    Vraagje vooraf; houden jullie de omzetgegevens gewoon vast via de standaard Deal functionaliteit? 

     

    Groet, Bart Sturkenboom

    Helaas is er volgens mij geen standaard functie in de sectie Rapportages om een klantgroep te filteren. Net zoals je bijvoorbeeld wel kan op Organisatie niveau. 

    Je zou dit bijvoorbeeld wel kunnen doen door een extra handeling toe te passen. 

    - Eerst Deals filteren in menu sectie DEALS door selectie te maken op gewenst klantkenmerk van de doelgroep.  
    - Dan een veld in de DEAL tabel gebruiken om de deal te linken aan deze klantgroep. Dat doe je door dit veld collectief te muteren met een herkenbare klantgroepwaarde.  
    - Vervolgens kun je prima op basis van dit veld in de rapportage sectie een klantgroep selecteren en daarmee o.a. een vergelijkingsrapport maken tussen bijvoorbeeld jaren met de gewonnen Deals.

  • Piet-Hein Smit
    Piet-Hein Smit Member Posts: 5
    edited August 2021 #5
    Options

    Dag Piet-Hein,

    Vraagje vooraf; houden jullie de omzetgegevens gewoon vast via de standaard Deal functionaliteit? 

     

    Groet, Bart Sturkenboom

    Bart,

    Wederom dank voor je antwoord. 
    Ik zie het als workaround. 

    Ik ga een test doen. 

    Mvg

    Piet-Hein Smit