Någon här som har provat att ringa samtal via datorn med pipedrive? Vad har ni valt då för program?
Comments
-
Hej Maria,
Vi använder mycket av Pipedrives egen uppringningsfunktion. Jag har också hört mycket bra om Aircall-tillägget. Men du kanske vill kontrollera dina samtalspriser. Till exempel, i Finland, för många företag, är samtalstid inkluderat i grundpriset på prenumerationen, och användningen av sådana verktyg är vanligtvis extra och dyrare om det är många samtal.
Hälsingar från Zimple.io
0 -
Juho Koski said:
Hej Maria,
Vi använder mycket av Pipedrives egen uppringningsfunktion. Jag har också hört mycket bra om Aircall-tillägget. Men du kanske vill kontrollera dina samtalspriser. Till exempel, i Finland, för många företag, är samtalstid inkluderat i grundpriset på prenumerationen, och användningen av sådana verktyg är vanligtvis extra och dyrare om det är många samtal.
Hälsingar från Zimple.io
Hur funkar Pipedrives egen uppringningsfunktion? för när jag är i datorn och ska ringa så kommer Skype fram?
Vore ju bra att det inte kosta allt för mycket extra
0 -
Juho Koski said:
Hej Maria,
Hälsingar från Zimple.io
Du kan läsa mer här och prova funktionen. https://www.pipedrive.com/sv/features/call-tracking-insights
Du kan också ha direktkontakt med min kollega Julius Majander. Han kan visa dig en demo av funktionen. Julius kontaktuppgifter: julius.majander@zimple.fi Och du kan också hitta hans telefonnummer på vår webbplats www.zimple.io0 -
Juho Koski said:
Hej Maria,
Hälsingar från Zimple.io
Tusen tack ska kolla på detta har dok bara avancerat / abonnemang idag
0 -
Hej, vill du ringa från din dator eller låta datorn starta ett samtal från din telefon? I det andra fallet blir det inga extra kostnader :-) Och detta är inte beroende av Pipedrive -licenstyp.
0 -
Vygantas Lasys said:
Hej, vill du ringa från din dator eller låta datorn starta ett samtal från din telefon? I det andra fallet blir det inga extra kostnader :-) Och detta är inte beroende av Pipedrive -licenstyp.
låta datorn starta ett samtal från min telefon tror jag / då jag vill att mitt telefonnummer ska synas ut mot kund.
Men vill kunna enkelt bara trycka på knappen ring i kundportalen på Pipedrive.
Funkar detta utan några större extra kostnader ??
MVH Maria
0 -
Vygantas Lasys said:
Detta är gratis, du ringer från din telefon, datorn startar bara det samtalet, klienten ser ditt nummer. Det är snabbare, du kan bara klicka på klientens telefonnummer på datorn. Om du behöver något mer sofistikerat - statistik, inspelning etc., men inte vill uppgradera Pipedrive -licensen, finns det några program som AirCall, CloudTalk, Kixie, de kan göra presentationer för dig, vad de kan och hur mycket det kommer att kosta. Pipedrive's Caller kan också visa ditt eget telefonnummer för kunden. Skype kan också ringa till nummer och visa ditt eget telefonnummer.
0 -
Vygantas Lasys said:
Du kan använda "Dell Mobile Connect" (from Dell) eller "Your Phone" (from Microsoft).
Se hur du installerar:
https://www.youtube.com/watch?v=zlYJaoC1pAM
0 -
använd växel med softphone från ringup eller om du har 3 som abonnemang så har det växel med softphone. Om du har soft från installerat på din dator kan du klicka på alla telefonnummer som är klickbara så ringer automatiskt från din soft Phon detta går att välja att ringa från telefonen också väldigt enkelt. Då kan du också markera vilket nummer som helst som är i textform på din dator typ på webben I ett dokument etc och sedan trycka F8 så ringer det. I softphone kan man enkelt välja vilket nummer man vill visa
0 -
Vygantas Lasys said:
Tusen tack för info..
0 -
Robin Tunér Holmdahl said:
använd växel med softphone från ringup eller om du har 3 som abonnemang så har det växel med softphone. Om du har soft från installerat på din dator kan du klicka på alla telefonnummer som är klickbara så ringer automatiskt från din soft Phon detta går att välja att ringa från telefonen också väldigt enkelt. Då kan du också markera vilket nummer som helst som är i textform på din dator typ på webben I ett dokument etc och sedan trycka F8 så ringer det. I softphone kan man enkelt välja vilket nummer man vill visa
Tusen tack för info..
0 -
Jag hitta det bästa sättet installera Appen Pipedrive i telefonen. Lilla pilen vid luren på datorn, så kan man då välja att ringa från sin ihopkopplade telefon. Funkar Bra..
0 -
Hej Maria,
Du behöver inga extra program. Läs denna bloggartikel så beskriver jag hur du kan använda funktioner som finns i Pipedrive och inte kostar något extra. Läs mer här.
0