Kees van Veen

Kees van Veen
Kees van Veen Member Posts: 3
edited July 2022 in Sales CRM #1

Goedemorgen, ik wil gaan werken met een forecast en ben benieuwd naar de ervaringen daar mee.

Comments

  • Mike van der Valk
    Mike van der Valk Pipedrive Team Posts: 3,087 PIPEDRIVE TEAM
    First Anniversary 5 Insightfuls 5 Likes 5 LOLs
    edited April 2022 #2

    Hi Kees,

    Misschien kun je iets meer uitleggen hoe je zelf van plan bent het te gaan gebruiken en wat je einddoel is hiermee. Wat mist er nu voor je waar forecasting voor nodig is. De mensen hier kunnen dan hun ervaringen delen en ik kan vanuit Pipedrive nog wat tips sturen ;) 

  • Kees van Veen
    Kees van Veen Member Posts: 3
    edited February 2022 #3

    Hallo Mike,

    Ik wil de klanten met de behaalde omzet van 2019 als forecast in Pipedrive plaatsen en dan ook uitsmeren per maand. Is dat werkbaar als een verkoper meer dan 100 klanten heeft?

  • Mike van der Valk
    Mike van der Valk Pipedrive Team Posts: 3,087 PIPEDRIVE TEAM
    First Anniversary 5 Insightfuls 5 Likes 5 LOLs
    edited March 2020 #4

    Hallo Mike,

    Ik wil de klanten met de behaalde omzet van 2019 als forecast in Pipedrive plaatsen en dan ook uitsmeren per maand. Is dat werkbaar als een verkoper meer dan 100 klanten heeft?

    Hi Kees, dit moet lukken, check deze video hoe dat werkt in Pipedrive. Je moet wel zorgen dat je de deals allemaal netjes hebt bijgehouden. Je kunt de "won time" en de "verwachtte sluitingsdatum'' (expected close date) gebruiken in de deal zelf om te zorgen dat ze op je forecast verschijnen. 

    Mocht je deals hebben waar meerdere betalingen verspreid over verschillende maanden zijn check dan dit artikel even hoe dat werkt.

  • Kees van Veen
    Kees van Veen Member Posts: 3
    edited March 2020 #5

    Hallo Mike,

    Ik wil de klanten met de behaalde omzet van 2019 als forecast in Pipedrive plaatsen en dan ook uitsmeren per maand. Is dat werkbaar als een verkoper meer dan 100 klanten heeft?

    Hi Mike, bedankt voor je antwoord. Als ik naar de video kijk zie ik een forecast in geld staan en die je kan verschuiven - wat je maar wilt. Ik zie geen connectie met een forecast per klant .

    Stel je voor je hebt een verkoper die een jaar target heeft voor bestaande en nieuwe klanten. De bestaande klanten daar weet ik de omzet per maand van. Die omzet per maand zie ik per klant als forecast voor het nieuwe jaar. Die wil ik graag per klant per maand als forecast in Pipedrive hebben. Etc.... 

    Hoe richt ik dat in?

    Of kijk ik niet goed genoeg naar de video?

     

     

  • Mike van der Valk
    Mike van der Valk Pipedrive Team Posts: 3,087 PIPEDRIVE TEAM
    First Anniversary 5 Insightfuls 5 Likes 5 LOLs
    edited March 2020 #6

    Hallo Mike,

    Ik wil de klanten met de behaalde omzet van 2019 als forecast in Pipedrive plaatsen en dan ook uitsmeren per maand. Is dat werkbaar als een verkoper meer dan 100 klanten heeft?

    Hi @Kees van Veen 

    Je kunt dezelfde feature gebruiken. Als je zorgt dat al je deals in de forecast staan (of omdat ze gewonnen zijn, of omdat je de verwachtte sluitingsdatum  zoals hier hebt ingevuld) dan kun je dmv filteren zorgen dat je of een bepaalde klant in het overzicht hebt, of bijvoorbeeld alleen deals van een bepaalde sales rep in je team. Dus filteren helpt je om te bepalen wat je in het overzicht ziet.

  • Inês Batata
    Inês Batata Posts: 2,087 PIPEDRIVE TEAM
    5 Likes First Anniversary First Answer Name Dropper
    edited December 2020 #7

    @Kees van Veen Update: Forecast Goals are now available too. Learn all about it here. 🚀

    Pro tips: